Громада, що навчається



  • Зіграв сьогодні довгий сценарій на платформі "Острів".
    Аудиторія: соціально активні мешканці мікрорайону "Чоколівка" (Соломянський район), доброчинці Острова, волонтери. Середній вік: до 30.

    Ціль гри:

    • протестувати новий додаток (для мене)
    • інтеграція соціально-активних мешканців мікрорайону, краще знайомство доброчинців платформи "Острів"

    Соціальні ролі в грі:

    • колишній увязнений
    • мама в декреті
    • проповідник
    • жінка з інвалідністю
    • активіст
    • ветеран АТО

    Результат: команда виграла достроково на один раунд. Індивідуальні цілі практично не були досягнуті (пожертвували на користь громади, хоча якиби зіграли ще один раунд, то може б результат був інший)
    Тривалість сесії: 4,5 години. Гравці грали практично без перерв. Один раунд тривав всередньому 50 хвилин.

    З цікавого.
    Колишній увязнений вже у першому раунді витягнув життєву обставину "Важка хвороба". Громада, скинулася йому на лікування, хоча це були останні гроші гравців. Персонаж висів майже до кінця гри на шиї у громади, але останні раунди дав собі раду сам - не позичав грошей, ходив тренував навички, і дофінансовував фонд громади. Висновок гравців: дійсно, у увязнених, які вийшли на волю не має іншого варіанту, як знову чинити злочин, бо не вистачає грошей на покриття зобовязань. І довіра людей на початкових етапах має величезне значення для уникнення рецедиву.

    Ідея прокачки навичок, яка присутня у додатку - спрацювала дуже добре - в якийсь момент гравці чітко прорахувували ймовірність того, чи буде хтось працювати на відкритій вакансії чи ні.

    З смішного.
    Обидва мери витягли життєві обставини, які понижували привабливість усієї громади.
    Мама в дикреті витягнула життєву обставину - ви знайшли гаманець. Отримайте 50q. Натомість відразу наступний гравець витягнув ЖО "Ви загубили гаманець. Сплатіть 50 Q в банк гри"

    Субєктивні припущення: команда досягла цілей, бо гравці вміли домовлятися і йшли на співпрацю, гравцям в другій половині гри щастило, гравці допомагали купляти один одному бізнеси, підтримували у біді і безгрошівї.

    За столом панувала душевна атмосцера і взаємопідтримка. Один гравець (ІТ-шник швидше за все у реальному житті) завжди намагався уважно читати що написано на ігрових обєктах, вникав у правила, перепитував, коли щось було незрозуміло, швидко пропонував ефективні рішення і вміло аргументував їх, без навязування.

    Інсайт-спостереження.
    Люди, в яких грошей вистачає тільки на прожиття (Колишній увязнений, жінка з інвалідністю у грі), легше схильні до практики "взять і подєліть". Натомість, ті, хто заробляє більше, має кращі фінансові навички - менше схильні до фінансового колективізму, і більше цінують автономність.

    Зявилася ідея назвати "Центр освіти дорослих" - освітнім акселератором. ЦОД не дуже зрозумілий для аудиторії 30-, і пахне трохи нафталіном.

    Зрозумів, що тепер мені складно буде грати версію coopetition без зелених фішок і обєктів освітнього додатку.



  • Дам в короткострокове користування свій екземпляр додатку «Громада, що навчається».
    Тривалість тестування: 1 тиждень.
    Умови:

    • оплатити доставку додатку Новою поштою (60-80 грн)
    • написати свій звіт про результати тестування на форумі та рекомендації, які можна використати для фіналізаціі продукту
    • знайти іншого майстра/майстриню і залучити до тестування додатку

    Кого цікавить пропозиція - пишіть тут на форумі або на пошту Tarastymchuk@gmail.com



  • Додаток поїхав тестуватися до Іллі Деревянченка у Херсон. @Олександр сконтактуйте між собою і домовтеся про наступні кроки. Тут пишіть де зараз додаток.



  • @Michael-Voitovych У колишнього ув'язненого на картці відображено можливість понаднормової праці. Оскільки в нього відсутні доходи, то відсутня і така можливість. Мабуть доцільним буде прибрати з картки відповідні позначки.



  • Здається, у цьому додатку бракує колоди "Освітні інструменти" - щоб гравці могли дізнатися більше про навчальні програми з прокачування певних навичок чи розробки певних рішень, як от створення Центру освіти дорослих.



  • @Тетяна-Однорог резонно, натомість можна додати туди можливість для рецидиву - мовляв, якщо громада не піклується про ресоціалізацію таких людей - вони можуть знову накоїти злочинів (і, наприклад обікрасти когось із гравців).


  • Masters II

    @Taras-Tymchuk у мене гра 30-го
    хтось може використатиможливість гри



  • @Michael-Voitovych Ще кілька заміток після гри:

    1. Якщо за життєвою обставиною енергія -1, чи можна використовувати зелені фішки?
    2. Дохід від роботи на комунальних об'єктах - можливо меру доцільно буде оголошувати суму заробітку, а залишок у місцевий бюджет?
    3. Дохід від роботи да приватних об'єктах - не равноцінне використання зелених фішок, є пропозиція для об'єктів, що коштують менше 200 Q використовувати 1 зелену фішку.


  • @Тетяна-Однорог

    1. Так, якщо це не потребую затрат енергії.
    2. Не зовсім зрозумів. На гексі все написано, навіщо оголошувати? Чи давати просто таку можливість меру без фіксованого заробітку? (в другосу випадку тут місце для чітерства, мер може оголосити надто велику суму і просто затягнути з банку гри купу грошей, що призведе до дизбалансу).
    3. Ще раз прорахую, але не факт 😉 коли надто "солодко" теж погано. Там логіка така, де була 1 енергія - там 2 зелені фішки крім Ділянки бо вона не дає пасивного доходу. Там де було 2 енергії - три зелені фішки.


  • Майже фінальна версія правил додатку. Якщо знайдете логічні помилки - пишіть тут. Орфографія і пунктуація читаються паралельно (тут краще не вказувати щоб не створювати зайвого інфошуму).

    Правила використання тематичного доповнення “Громада що навчається”.

    Підготовка до гри

    1. Замініть гекси (шестикутники) приватної власності крім Фонду Громади на оновлені.
    2. Візьміть 2 сценарії до стандартних.
    3. Візьміть 4 ролі до стандартних.
    4. Додайте карту мера №3а в колоду (використовується після карти №3).
    5. Викладіть на стіл 4 додаткові сині фішки.
    6. Додайте в банк гри зелені фішки навичок.
    7. Вилучіть з гри муніципальний обєкт Центр зайнятості.
    8. Вилучіть з гри карту №31 з колоди Інструментів розвитку громади.

    Ігровий процес

    Приватна власність

    • Замініть гекси (шестикутники) приватної власності на гекси, які дозволяють відкривати вакансії.
    • При цьому Фонд громади залишається в попередньому вигляді і механіка його використання не змінюється.
    • Крім того, у грі зявляється додатковий новий бізнес — Бізнес-школа. При здійсненні основних витрат на отримання послуг Бузнес-центру, гравець яких ходить отримує бонусну фішку навички (не більше 1 шт за раунд).

    Мер

    • Може відкрити вакансії в 4-х муніципальних обєктах: Сміттєпереробний завод, Коворкінг, Центр Громади, Центр освіти дорослих.
    • Може додатково працювати, використовуючи фішки навичок у Центрі освіти дорослих та у Бізнес-школі (дозволяється “викладацька” діяльність).

    Оберіть сценарій на гру

    • Додатково до стандартних ігрових сценаріїв додаток містить два спеціальні тематичні сценарії: “Громада-Смарт” (короткий ознайомчий на 2 раунди) і “Громада що навчається” (повний тематичний на 8 раундів).
    • Оберіть один сценарій на гру.

    Фішки навичок (зелені фішки)

    • У гру вводяться додаткові фішки — фішки навичок (зеленого кольору).
    • При додаванні 1 пункту будь-якої ігрової навички (комунікативна, проектна, фінансова, професійна) гравець отримує 1 зелену фішку, яку потім може використати для роботу на відкритих вакансіях.
    • Якщо в процесі підготовки до гри (пунки 1-18 з основних правил) гравці в той чи інший спосіб отримують прогрес по навичках — зелені фішки їх видаються за тими ж правилами (по 1 за кожен пункт будь-якої з 4-х навичок).

    Ринок праці (вакансії і працевлаштування)

    • Власник бізнесу може відкрити на своєму приватному об'єкті вакансію (на це витрачається енергія - “плата” за адміністрування персоналом) після чого він сам чи інший гравець може влаштуватись на роботу витрачаючи фішки навичок у кількості, яку вимагає відкрита вакансія (від 1 до 3).
    • Вакансія може бути відкритою власником бізнесу тільки під час 5 кроку другої фази у раунді (тобто під час власної індивідуальної активності, під час витрачання пунктів енергії).
    • Відкриті вакансії діють до кінця раунду, тому рекомендуємо враховувати кількість потенційних гравців-працівників, які фізично зможуть скористатись вакансією в поточному раунді.
    • Рішення про відкриття вакансій в муніципальних обєктах приймає Мер перед початком 2-ї фази кожного раунду (додаткова карта в колоді мера 3а). Вартість утримання муніципальних обєктів в яких відкрито вакансії, наприкінці раунду подвоюється.
    • Вакансії можна відкрити у наступних муніципальних обєктах: Смітєпереробний завод, Коворкінг, Центр Громади, Центр освіти дорослих.
    • Вартість утримання муніципального обєкту з відкритою вакансією зростає удвічі в поточному раунді (при розрахунку вартості утримання муніципальної власності — карта мера №6).
    • В одному раунді однією і тією ж вакансією може скористатись лише один гравець.
    • Перед початком кожного раунда, під час відновлення пугктів енергії, потрачені пункти вакансій повертаються в банк гри.
    • Після того як хтось відпраює у Центрі Освіти Дорослих — усі гравці отримують +1 зелену фішку.

    Дохід за роботту на відкритих вакансіях

    • За роботу на вакансії у приватному бізнесі дохід виплачується з банку гри власнику бізнесу, який відкрив вакансію. Після чого власник платить податки та розраховується з працівником відповідно до попередніх приватних домовленостей.
    • При роботі в муніципальних обєктах дохід з банку гри виплачується працівникові і податки він сплачує в місцевий бюджет.

    Пропуск раунду

    • За умови пропуску ходу у раунді, гравцеві нічого не виплачується і нічого не стягується. Усі доходи та витрати такий гравець здійснює за межами життя громади.
    • При цьому, бізнес такого гравця може працювати, якщо був зздалегідь переданий в управління комусь із “сусідів”.

    Додаток створено з метою просування ідеї важливості навчання впродовж життя, в тому числі шляхом створення та підтримки місцевих центрів освіти дорослих (ЦОД) як системних інституцій у цій сфері у кожній конкретній громаді.